كابين آسانسور

 

قسمت اصلي كه مسافرين در آن قرار مي گيرند و جابجا شدن افراد به وسيله آن انجام ميشود ، كابين آسانسور نام دارد كه مهمترين بازخور را در زيبايي و شكيل بودن آسانسور در ديد مخاطبين قرار مي دهد. كابين آسانسور يك اتاقك كوچك است كه براساس ظرفيت جابجايي مافرين اندازه و شكل آن متغيير است كه جنس بدنه آن در سه دسته بندي كلي كابين تمام استيل، كابين ام دي اف استيل و كابين فرميكا موجود است. طراحي ها در كابين فقط به جنس بدنه محدود نميشود بلكه دو قسمت مهم و زيباي آن يعني كف و سقف كابين در طرحها و رنگهاي مختلف با شيوه ها و انواع مختلف نورپردازي توليد ميشوند كه چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند.

 

استحكام كابين آسانسور استيل

كابين هاي آسانسور بايد طوري ساخته شوند كه از استحكام لازم برخوردار باشند. بخش هاي مهم كابين آسانسور شامل ديواره ها ، كف ، سقف آسانسور بايستي از لحاظ مكانيكي مستحكم باشد. نكته اي كه در مورد كابين آسانسور حائز اهميت است مقاومت كابين در برابر نيرو هاي وارده در زمان حركت كابين يا هنگام عمل كردن ترمز ايمني ( پاراشوت ) و يا برخورد با‌ضربه گيرهاي ته چاهك است.بايد دانست اتاقك ، يوك كابين ، كفشك ها، ديواره هاي كف و سقف كابين آسانسور بايستي توان تحمل فشارهاي وارده را داشته باشند.كابين آسانسور بايستي كاملا بسته شود و تنها درب ها ، دريچه هاي اضطراري و منافذ تهويه هوا در ان باز باشد.

 

كابين چوبي (ام دي اف)

در طراحي و ساخت كابين آسانسور ام دي اف از ورق هاي ابزار خورده ام دي اف در رنگ هاي مختلف استفاده مي شود. اين كابين ها نسبت به كثيفي و همچنين ضربه ، مقاوم تر بوده و با توجه به تنوع رنگ مي توانند با هر نوع طراحي هماهنگ شوند.

 

كابين استيل

كابين آسانسور استيل جزء پر طرفدار ترين نوع ديواره مورد استفاده در كابين است كه به صورت تمام استيل اجرا و نصب مي شود. همچنين اين نوع از كابين نسبت به كابين شيشه اي وزن كم تري دارد.

 

تزئينات كابين آسانسور جز چه دسته خدمات آسانسور است؟

خدمات زيباسازي آسانسور، تزئينات آسانسور، تزئينات يا زيباسازي كابين آسانسور همگي به يك معنا به كار برده مي‌شوند. اما خدمات بازسازي آسانسور با خدمات تزئينات كابين آسانسور تفاوت دارد.

به‌دليل اينكه بسياري از آسانسورهايي كه به نوسازي نياز دارند هم به تزئينات ظاهري و هم بازسازي فني نياز دارند، گاهي خدمات تزئينات آسانسور و بازسازي آسانسور باهم صورت مي‌گيرد اما الزامي براي اين كار نيست.

 

مشخصات فني كابين آسانسور

كابين شامل كليه متعلقات از جمله كفشك وزنه و كابين، كادر وزنه، يوك بالا و پائين، سيني زير كابين و... مي باشد.

در بدنه كابين ورق گالوانيزه 1.5 ميليمتر و پيچ و مهره بدون جوشكاري استفاده مي شود.

يوك ها و قاب وزنه كلا پيچ و مهره و cnc پوشش رنگ

كابين داراي پاراشوت تدريجي استاندارد

سقف اصلي كابين ورق 2 ميليمتر گالوانيزه

كف كابين: سنگ گرانيت

تهويه هوا: داراي فن

آينه 6 ميليمتر سفيد كريستالي

دستگيره: از نوع استيل

شاسي كف: ناوداني يك لايه ورق قوي فولادي 2 ميليمتر و يك لايه MDF 

نورپردازي: تماما فلورسنت با نور غير مستقيم

سقف كاذب: از جنس استيل نگير

كنج و قرنيزها: از جنس استيل نگير

تزئين ديواره هاي كابين: استيل نگير

پاخور كابين: استيل خش دار با ضخامت 2 ميليمتر

شستي طبقه و كابين: پنل زيباي 2 متري استيل خشدار نگير

 

لوازم كابين آسانسور تمام استيل

كليه كابين هايي كه توسط شركت ما به فروش مي رسد داراي تجهيزات جانبي كاملي مي باشند. كابين هاي آسانسوري كه توسط شركت ما به فروش مي رسد قابل استفاده در ساختمانهاي مسكوني ، ادارات ، واحدهاي دوبلكس ،‌اماكن عمومي و… مي باشد و داراي ضريب ايمني بالا ، حركت نرم و كم صدا بوده و قابليت نصب سريع و آسان مي باشد. لذا كابين هاي آسانسور جام ليفت بصورت پكيج و با تمام لوازم تحويل مشتري مي شود

 

امنيت كابين

امنيت مهم ترين اصل در طراحي آسانسور مي باشد. و اين موضوع بسيار حائز اهميت مي باشد. بخش هاي مختلف كابين از قبيل ديواره‌ ها، سقف، كف، قاب و كفشك كابين بايد در برابر نيروهاي وارده از مقاومت كافي برخوردار باشند. در طراحي كابين نبايد از موادي كه مستعد آتش سوزي هستند يا موادي كه در اثر گرما ، گازهاي خفه كننده توليد مي كنند ، استفاده كرد.

 

اجزا كابين آسانسور

كابين از سه بخش چهارچوب اصلي (يوك)، سكوي حمل و ديواره‌ها تشكيل شده است كه هر كدام از اين بخش‌ها داراي قطعات متعددي هم هستند:

۱. يوك: چهار‌چوبي شامل يوك پايين و بالا است كه كابين را در‌بر‌مي‌گيرد و تمامي بار كابين اعم از وزن كابين و مسافرين، توسط يوك به سيم بكسل‌ها وارد مي‌شود.

۲. كاراسلينگ: قاب فلزيِ متصل به كابين است كه به منظور تعليق و جلوگيري از لرزش‌هاي كابين در حين حركت به كار مي‌رود.

۳. كف: اندازه‌ي كف به همان اندازه‌ي عرض و عمق كابين است و معمولا با روكشي از جنس PVC يا سنگ گرانيت پوشانده مي‌شود. كف بايستي قادر به تحمل نيروهاي وارده بر آن در حين عملكردهاي معمول، عملكرد ترمز ايمني و تاثير كابين بر روي ضربه‌گيرها باشد .

۴. سقف: سقف علاوه بر محدودسازي دسترسي، مكان قرارگيري روشنايي، تهويه و درب خروج اضطراري است و بايد تحمل وزن حداقل دو نفر را داشته باشد.

۵. ديوارهاي داخلي: متشكل از پنل‌هاي فولاديِ تا‌شده جهت ايزوله‌سازي محيط است. معمولا در سه نوع جانبي، پشتي و پنل شاسي ارائه مي‌شود.

۶. شاسي عملكرد: حاوي كنترل‌كننده‌هاي كابين مانند دكمه‌هاي طبقه، دكمه باز شدن و بسته‌شدن درب و ساير دكمه هاي مورد نياز است .

۷. دستگيره: جهت استفاده سرنشينان آسانسور به منظور حفظ تعادل استفاده مي‌شود و بايد حداقل در يك سمت وجود داشته باشند.

۸. سيستم روشنايي: جهت تامين روشنايي كابين استفاده مي‌شود و روشنايي فلورسنت به عنوان لامپ سقف كابين آسانسور، محبوب‌ترين انتخاب است.

۹. درب اضطراري: درب خروج اضطراري در ابعاد ۶۰ ×۴۰ سانتي متر طراحي مي‌شود و براي استفاده در مواقع ضروري براي نجات و خروج سرنشينان استفاده مي‌شود.

۱۰. فوتوسل: دستگاهي است كه در درب اتوماتيك آسانسور تعبيه شده است و هنگام وجود مانع بين درب در حال بسته شدن، فعال مي‌شود تا مانع از بسته‌شدن درب شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.